Priprema učenike za aktivnu ulogu u društvu i pridonosi razvijanju znanja učenika, osnažuje njihove vještine i produbljuje razumijevanje toga kako ljudi mogu zajedničkim radom unaprijediti svoju zajednicu. Ujedno prenosi vrednote solidarnosti, snošljivosti, demokracije, interesa za druge kulture.
Ostvaruje se prema određenoj proceduri kroz najmanje sedam koraka zbog toga da se očuva demokratska procedura rješavanja problema. Za ostvarenje projekta potrebno je najmanje 15 školskih sati.
Sedam koraka u rješavanju problema
- Izbor problema
- Istraživanje problema
- Oblikovanje mogućih rješenja problema
- Izbor najboljeg pristupa rješenju problema
- Razvoj plana akcije
- Predstavljanje plana akcije široj zajednici
- Javno predstavljanje ponuđenog rješenja problema
Kroz sve ove korake i kroz ovu proceduru učenici stječu mogućnost tijekom rješavanja problema koristiti sva svoja znanja koja su stekli iz drugih predmeta. Razvijaju kompetencije – znanja, vještine i stavove koji su osnova za cjeloživotno učenje. Razvijaju umijeće razmišljanja i logičkog zaključivanja, sažimanje velike količine govora i informacija u kratak i jasan govor, uvjerljivo argumentiraju, lijepo i kulturno izražavaju svoja razmišljanja, upoznaju i izgrađuju vlastiti identitet, upoznaju Konvenciju o pravima djeteta, Ustav, Zakon, propise, proceduralno znanje za rješavanje bilo kojeg problem, učenje iz dobrog i lošeg iskustva drugog …
Teme projekta učenici pronalaze u svojoj bližoj ili daljoj okolini. Dosadašnji projekti naše škole prezentirani na Državnoj smotri iz Programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo:
2006/2007. - MALIM KORACIMA DO BOLJE IGRE, 3. i 4. razred, učiteljice Dragana Rakonca i Renata Horvat
2008/2009. - KVALITETNOM IGRAČKOM DO KVALITETNE IGRE, 4. Razred, učiteljica Zlata Kovač
2009/2010. - JOSIP RAČIĆ, 3. razred, učiteljica Dragana Rakonca
2011/2012. - MALI PČELARI, 3. razred, učiteljica Zlata Kovač
2010/2011. - DODIR PRIČA, 4. razred, učiteljica Dragana Rakonca i knjižničarka Darija Jurič
2012/2013. - SRCE NA DAR, 2. razred, učiteljica Dragana Rakonca i knjižničarka Darija Jurič